Més enllà de les ciutats

dimarts, 5 de març del 2013

NÚRIA MARÍN: El Mobile World Congress (MWC) ha estat un èxit rotund. Tots els que hi hem participat ens en podem sentir ben orgullosos. El treball conjunt de l’organització de l’esdeveniment –Fira de Barcelona, els ajuntaments de l’Hospitalet i de Barcelona, la Generalitat, el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme, entre d’altres– ha fet possible que les empreses hagin pogut trobar oportunitats de negoci i que molta gent hagi trobat feina en algun dels sectors que s’han vist afavorits per la injecció econòmica que la celebració del Mobile ha comportat.

L’esforç coordinat de tots nosaltres ha fet que tothom digui que l’edició del 2013 ha estat la millor. Tots els que hi hem participat sabem que la suma i la coordinació ens reporta beneficis més grans. Com a alcaldessa de la segona ciutat de Catalunya, sé que si una cosa beneficia la capital catalana també afavoreix la nostra ciutat. Volem, doncs, aprofitar l’impacte de qualitat que representa la marca Barcelona per, paral•lelament, promoure l’Hospitalet.

Per això l’Hospitalet se sent orgullós de contribuir activament a reforçar la marca Barcelona i fer-la créixer, amb actius tan valuosos com ara l’hospitalenc Ferran Adrià, el recinte de Fira de Barcelona a Granvia l’Hospitalet, els hospitals de Bellvitge i Duran i Reynals o l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (Idibell). ElMWCés un exemple clar de com un projecte es du a terme amb una estratègia col•lectiva que ens repercuteix a tots positivament.

Per això, és fonamental que la posada en marxa de la línia 9 del metro fins a l’aeroport del Prat no s’endarrereixi més i estigui operativa el 2014. Amb infraestructures com aquesta ens juguem la credibilitat com a país. La projecció internacional dels milers de visitants del saló de la telefonia mòbil pot tenir un efecte beneficiós en l’economia catalana.

En moments de crisi, la lògica diu que cal cercar sinergies, apostar decididament pels nostres punts forts, que en són molts. El projecte de futur de l’Hospitalet, doncs, no l’hem de plantejar d’esquena a Barcelona o l’àrea metropolitana, de la mateixa manera que Barcelona no pot plantejar el seu projecte sense comptar amb l’Hospitalet i el conjunt de l’entorn metropolità.

És important definir entre tots el paper que ha de fer l’àrea metropolitana de Barcelona. En l’àmbit econòmic, hem d’anar plegats per ser unes ciutats i un territori més competitius. Per això és fonamental plantejar una estratègia compartida, planificar les infraestructures necessàries i les accions de promoció econòmica internacional amb visió col•lectiva. Només amb aquest esperit global podrem avançar. Perquè per al desenvolupament econòmic i social, tots els municipis metropolitans ens necessitem i ens complementem. No estem parlant de personalitats de les ciutats, sinó de la suma metropolitana com a element de fortalesa de les nostres economies.







0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada